Idézet:
koko eredeti hozzászólása
Sziasztok!
Az Oandán való kereskedésre is érvényes ez a 20%-os adózás?
"bc) amelyre vonatkozóan a magánszemély rendelkezik az adókötelezettség megállapításához szükséges, az adóévben megkötött valamennyi ügylet minden adatát tartalmazó, a befektetési szolgáltató által a nevére kiállított igazolással.
"
Ilyen igazolást lehet kérni a cégtől vagy a Transaction History-ban megjelenő adatok is elegendőek.
Bocsi ha hülyeségeket kérdezek,de még csak kezdő vagyok.
|
Nem kérdezel hülyeséget!
Na szóval az Oanda tud neked küldeni olyan adatsort amiben az összes ügyleted benne van. Emlékeim szerint ezt kérni kell külön, és nem árt ha megjelölöd milyen adatok legyenek benne, bár a dátum vétel-eladás árak és mennyiség benne van, és szerintem ez elég. Ami nem biztos, hogy benne van az a spread azaz a költség ami ugye levonható a nyereségből. Javasolom, hogy pontos felvilágosítást az ügyfélszolgálatuktól kérj.
Hát abban nem vagyok teljesen bizonyos, hogy beesik a 20% alá bár én nem magánszemélyként kereskedek, de próbálom értelmezi a jogszabályt:
-Pszáf felügyelet ugyebár kilőve
-EGT államok szerintem kilőve mert ha jól emlékszem olyanba nincs bejegyezve az Oanda, de azért nézz utána
- viszont az egyéb állam ami nem magyar és EGT az elképzelhető mivel a Magyar Köztársaságnak van egy pár állammal kettős adóztatást kizáró egyezménye és ezekben benne lehet olyan amiben be van jegyezve.
Egyébként az, hogy hol van bejegyezve a cég ott van az oldalukon. Szintén megtalálod a felügyeleti szerveiket, olyasmit keress, "Regulatory" vagy "Regulatory Compliance", már nem emlékszem pontosan.
Szóval véleményem szerint a következőket tedd.