|
Új tag
Összes hozzászólás: 2
Hírnév szint: 0
|
Végigolvastam a topikot, szerintem ki kéne nyomtatni az egészet, és minden kezdő tőzsdésnek odaadni olvasgatni. Bakitomi története egyenesen "megrázott", üzenem neki, hogy sokkal rosszabb is van az életben mint minden megtakarításunkat elbukni. Örüljön, hogy van szép családja, (és legközelebb használja az eszét).
Kb három éve foglalkozom pénzügyekkel, ennek ellenére kezdő vagyok még, ritkán veszek, és azt is hónapokig/évekig szoktam tartani. Eddigi tanulságaim:
- Ne a reklámok hatására vegyél. Bankfiókban gyakran mutatnak profi elemzésnek tűnő brosúrákat, 75 fokos szögben emelkedő grafikonokkal, 40-50% hozamígérettel. Ha egy papír az elmúlt 2 évben töretlenül az ég felé tört, akkor azt nem szabad megvenni.
- Ne daytradelj. A napi kereskedés a profik asztala. A napközi finom mozgásokat sikeresen lekövetni nagy tapasztalatot igényel, gyakorlatilag semmi köze a hosszú távú trendekhez. Ezen felül egész nap gép előtt kell ülni és figyelni a változást.
- Ismerd meg a céget Lehet butaság, de mielőtt vásárolunk, érdemes 1-2 napot rászánni, és neten keresgélni a céggel kapcsolatos híreket. Nagy valószínűséggel semmi értelmeset nem fogunk találni, de lehet hogy pont kezünk közé akad egy másik elemzés, ami az ellenkezőjét jósolja az első (nagy hozamokat ígérő)-nek.
Nekem amúgy is az a véleményem, hogy aki először száll be a tőzsdére, az legalább 1 hónapig ne vegyen semmit, csak figyeljen, olvasson minél többet. Esetleg "képzelje el" hogy vesz X részvényből, majd tegyen úgy mintha tényleg megvette volna, kövesse a híreket, figyelje az árfolyamat. 15 perccel késleltetett adatok nagyon sok honlapon ingyen elérhetők.
- Nem mindegy, hogy milyen pénzt szánunk a befektetésünkre Teljesen más stratégiát követel, ha kölcsönvett pénzből tőzsdézünk, esetleg abból szeretnénk majd fél év múlva nyaralni menni, vagy az a megtakarításunk amiből a gyerekünknek vennénk majd lakást pár év múlva.