Tőzsde Fórum  

Vissza   Tőzsde Fórum > Haladó szekció > Iparágak


Válaszol
 
LinkBack Téma eszközök Megjelenítési módok
Régi 2009-02-13, 21:29   #1 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-06
Összes hozzászólás: 71
Hírnév szint: 9
TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás Autóipar: Lufi várható?

Az autóipar helyzetével kikapcsolatban egy érdekes szempont jutott eszembe, amivel én a magam részéről számolnék. Egyetlen autó sem lesz fiatalabb... Ergo: a most elhalasztott vásárlások később megjelenhetnek, igen ám de ez után az autók átlagos kora fiatalabb lesz, így ismét némi visszaesés is várható lesz majd.

Ha ez az átmeneti jelentős növekedés az eladásokban az autóipari cégek részvényeinek erősödéséhez vezet, akkor kialakulhat egy érdekes lufi.
TheElf nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2009-02-13, 22:14   #2 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-02
Összes hozzászólás: 80
Hírnév szint: 9
eszpe már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.eszpe már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.
Alapbeállítás

Érdekes amit felvetsz. Továbbvinném még a gondolatsort. Szerintem jelentős átrendeződés alatt van az autóipari cégek fajsúlya. Számomra úgy tűnik, mintha az amerikai "semmi sem számít, csak nagy legyen és erős" hozzáállás kezd átértékelődni. A következő évtizedekben nem az erőé, hanem a biztonságé, a környezetkímélésé, takarékosságé lesz a főszerep. Ebben viszont közel sem az amerikaiak járnak élen, hanem a távolkeleti gyártók. Sőt, most hogy Kína számára már a minőség is kezd szempont lenni, tartok tőle, hogy az autóipart is erősen meghódítja majd. Így az általad említett lufi úgy lesz fújva, hogy egyik lufiba nagyon, míg a másik teljesen összetöpörödik, tehát szerintem nem a teljes autóipari szektorra lesz érvényes, hanem csak egy részére, de arra nagyon.
eszpe nem elérhető   Válaszol idézettel
Hirdetések
Régi 2009-02-14, 12:53   #3 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-06
Összes hozzászólás: 71
Hírnév szint: 9
TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Az autóipar terén, azért sem a plug in hibrid, sem a hidraulikus hibrid technológia nem a távolkeleten jellemző, így akad arra is esély, hogy ezekkel a technológiákkal az USA is felzárkózzon.
TheElf nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2009-02-16, 12:05   #4 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-01-31
Összes hozzászólás: 74
Hírnév szint: 9
korompai.andras már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.korompai.andras már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.korompai.andras már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.
Alapbeállítás

Milyen időtartamra gondoltatok a lufifújásnál?

Mert szvsz még pár évig a bankból, és autóiparból nem lesz lufi a bizalmatlanság miatt. Ha pedig eszerint a forgatókönyv szerint gondoljuk tovább, és x évvel ezután jön a visszaesés, akkor pedig nehezen lesz belőle lufi.

Kérdés, mennyi idő a lufifújás, és mennyit kell várni a visszaesésre az új kocsik miatt?
korompai.andras nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2009-02-16, 16:04   #5 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-02
Összes hozzászólás: 80
Hírnév szint: 9
eszpe már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.eszpe már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.
Alapbeállítás

Ha tényleg lesz egyáltalán ilyen lufi, akkor nem mostanában, abban igazad van. A bizalmatlanság szerintem valszeg fokozatosan el fog múlni, persze ez sem mostanában.

A lufihoz biztos kéne pár csillag együttállása:
1. Helyreálljon a fogyasztás. - Ez eleve már nagyon érdekes kérdés, mert most is a túlfogyasztás vezetett a válsághoz, így az elmúlt néhány év fogyasztási szintje jódarabig nem lesz jellemző. Pont a visszaesett fogyasztás miatt nincs magas infláció, hanem inkább a defláció fenyeget, amit állítólag sokkal nehezebb kezelni, mert ritkább jelenség, és igazi jó gyógyír nem nagyon van rá a hozzáértők szerint.
2. Új és viszonylag olcsó technológiák kellenek - A hagyományos (olaj alapú) autóknak a háttérbe kell szorulniuk fokozatosan, enélkül nem hogy lufi nem lesz, hanem pont egy újabb válság lesz, mégpedig olajválság.
3. Jó és olcsó hitelkonstrukciók - Na igazából itt már az erősen vérző sztori kivérzik, mert ez megint egy problémás dolog. A jelenlegi válság szerintem a legtöbb életben maradt pénzintézetet ráébresztette arra, hogy a mindhalálig minél olcsóbban hitelezzünk ördögi kör hova vezet, így valszeg óvatosabbak lesznek a következő 50 évben. Márpedig a végnélküli fogyasztás enélkül nem lehetséges, hiszen szükség van hozzá Il Ferrokra és a többi remek megoldásra egy jó kis lufihoz.

Ez a három tényező talán nem fog együttállni egy darabig, ezért gondolom azt, hogy ha lesz lufi, akkor nem szektor szintű, csak cégcsoport, vagy cég szintű lesz, és szvsz 2-3 évnél nem előbb.

Jó kérdés...
eszpe nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2009-02-18, 01:09   #6 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-06
Összes hozzászólás: 71
Hírnév szint: 9
TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

eszpe: A fenti együtállás ahhoz kellene, hogy a mostani válság előtti szintre érjünk vissza, de ennek már af ele is szép kövér lufi.

Márpedig ez a helyzet csupán egy W alakú recesszió közepén jellemző helyzetben látja meg, hogy az a tüske bizony egy lufi. Mert az irreális várakozások fújják.

Nézd meg, hogy a piacon hányan várnak V alakú recessziót...

Biztosan tudjuk, hogy V alakú recesszióra igen alacsony az esély, elssorban a te első pontod miatt. Ugye nem lep meg, ha azt mondom, hogy azok a mentőcsomagok amik a krízis előtti állapot helyreállítását tűzik ki célul egyre több pénzt beleöntve a legrosszabbul működő bankokba, stb. eleve kudarcra ítéltettek, és ezért nem látok esélyt V alakú recesszióra, gyors kilábalásra.

Az L és a W alakú recesszió közül viszont a mostani piaci hangulat kapcsán a W a valúszínűbb (igaz, a második emelkedés lassú lesz) és középen sikerül valamennyire fújni azt a lufit. Viszont nem hiszem, hogy hosszú ideig tartana ez az emelkedés
TheElf nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2010-06-02, 09:03   #7 (permalink)
Új tag
 
Csatlakozott: 10-05-17
Összes hozzászólás: 20
Hírnév szint: 8
mano a hírnévhez vezető út elején jár.
Alapbeállítás

Sajnos ezzel én is egyetértek.
Európa szerintem el fogja indítani a W-t a kiköltekezésekkel és magával fogja rántani a többieket.
mano nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2010-06-26, 02:35   #8 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-06
Összes hozzászólás: 71
Hírnév szint: 9
TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.TheElf elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Úgy gondolom, hogy a W alakú recesszió forgatókönyve egyre valószínűbb, jelentős részben valóban Európa okozza a problémát. A gazdaságba pumpált pénz - szerencsére - nem hozta vissza a felelőtlen hitelezés fűtötte "aranykort". Ennek ellenére eljutottunk oda, hogy egyre jobban aggódni kell a sebezhetőbb gazdaságok miatt. Ellenben most megszorításokkal kell számolni - ami viszont fékezi a fogyasztást, ezen keresztül hat negatívan a GDPre... Ráadásul a megszorítások miatt csökkenő jövedelmek, növekvő munkanélküliség miatt még több bedőlő hitelre kell számítani.

A defláció problémáját az elhalasztott vásárlások, az emiatt csökkenő fogyasztás jelenti. Persze sok más módon lehet a kivárásra bíztatni a fogyasztót. Ha nem tudod, hogy megmarad-e egy autómárka, nem tudod milyen lesz a szervíz háttér, az értékvesztés, stb. az sokakat tart vissza, ez tovább mélyíti az érintett márkák problémáit. Ergo itt nem volt szükség deflációs félelmekre...

Biztos voltam benne - és azt hiszem nem is tévedtem - hogy aki megússza a csődöt, az az elhalasztott vásárlások + nagyobb piaci részesedés helyzetből profitálhat. Ez pedig átmeneti növekedés, és a "várt növekedés" beépülése a részvényárfolyamokba, ha valójában megkérdőjelezhető, hogy meddig lesz növekedés... Nos ez "lufi". Nem fújjuk nagyra, de illúziók által táplált, a reálisnál magasabb részvényárfolyam megjelenik.

Az elhalasztott vásárlások kapcsán a kereslet magasabb a normálisnál, ez pedig nem lehet tartós. Ráadásul várható volt, hogy a gazdaságélénkítésre elköltött pénzek után megszorításokra lesz szükség, ami visszafogja a keresletet.
TheElf nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2015-09-23, 20:47   #9 (permalink)
Szenior tag
 
David Chateau logója
 
Csatlakozott: 11-05-19
Összes hozzászólás: 1.301
Hírnév szint: 8
David Chateau a hírnévhez vezető út elején jár.
Alapbeállítás

Kezdenek durrogni a lufik...

Mondjuk szerintem ilyen balhéra nem sokan számítottak, de a csalások nem lepnek meg...
David Chateau nem elérhető   Válaszol idézettel
Válaszol

Címkék
autóipar, iparágak



Jelenlévő aktív tagok böngészik ezt a témát: 1 (0 tag és 1 látogató)
 
Téma eszközök
Megjelenítési módok

Hozzászólás szabályai
nem indíthatsz új témát
nem válaszolhatsz
nem csatolhatsz
nem javíthatsz hozzászólást

BB code is bekapcsolva
Pofik bekapcsolva
Az [IMG] kód bekapcsolva
A HTML kód kikapcsolva
Trackbacks are bekapcsolva
Pingbacks are bekapcsolva
Refbacks are bekapcsolva



A pontos idő 10:56 , a GMT +1 időzóna szerint.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright © 2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.