Tőzsde Fórum  

Vissza   Tőzsde Fórum > BÉT > A kategóriás részvények


Válaszol
 
LinkBack Téma eszközök Megjelenítési módok
Régi 2010-12-09, 10:25   #1 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-07-29
Összes hozzászólás: 79
Hírnév szint: 8
Attis már nem kispályás.Attis már nem kispályás.Attis már nem kispályás.Attis már nem kispályás.
Alapbeállítás Rába részvény

A RÁBA Járműipari Holding nagy múltra tekint vissza, hisz még az 1800-as évek végén alapították Magyar Vagon- és Gépgyár néven.
Azóta is a gép és járműiparban tevékenykedik. Főleg a futómű gyártásban jeleskedik, mely forgalmának is jelentős részét teszi ki. Autóbuszokhoz, teherautókhoz gyártott alkatrészek piacán erős.
Magyar vezetőség által irányított Rába közkézhányada magas, a kedveltebb papírok közé tartozik a BÉT A kategóriájában.
Osztalék fizetés nem jellemző.
__________________
Attis - A fundamentális
Attis nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-10-26, 09:48   #2 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-03
Összes hozzászólás: 38
Hírnév szint: 9
Becker a hírnévhez vezető út elején jár.
Alapbeállítás

A grafikonra nézve mélyrepülés a jellemző ezekre a papírokra. Mindig tervezem, hogy kicsit utánaolvasok a Rábának. Ha esetleg megtennétek, hogy akár linkekkel segítetek merre induljak az kicsit leegyszerűsítené.
Becker nem elérhető   Válaszol idézettel
Hirdetések
Régi 2011-11-07, 12:40   #3 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 09-02-03
Összes hozzászólás: 38
Hírnév szint: 9
Becker a hírnévhez vezető út elején jár.
Alapbeállítás

Hoppá. Államosítják a Rábát. Akkor erről lemaradtam?
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011...itjak_a_rabat/
Becker nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-08, 08:30   #4 (permalink)
Szenior tag
 
Csatlakozott: 09-01-30
Összes hozzászólás: 285
Hírnév szint: 9
Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.
Alapbeállítás

Le bizony. +28% nyitáskor. Úgy tűnik a kormánytagok elkezdtek Longban is gondolkodni, a forint shortolása után.

Milyen világ már az, ahol egy részvénytársaság árfolyamát az állam rángatja? Mi a fenének vesz meg egy céget az állam? Kinek lesz ez jó?
Kisbefektető nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-08, 09:05   #5 (permalink)
Szenior tag
 
sidius logója
 
Csatlakozott: 09-06-01
Hely: Pillanatnyilag Magyarország.
Összes hozzászólás: 1.530
Hírnév szint: 10
sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Hát lehetne akár jó is, mivel egy állami járműipari holding lehetne nagy ütőkártya. Igazából a fő gondom az, hogy ez a piac elég telített, és a válság sem tesz jót neki, tehát itt és most nem tűnik jó befektetésnek az állam részéről. Amit még eltudok képzelni, hogy lesz valamiféle nagyobb állami megrendelés pár éves távlatban () és ugye a saját cég esetleg olcsóbban hozhatja ezt össze. Szóbeszéd még az is, hogy a Rábán keresztül a buszgyártást akarják megpörgetni. Ezt is eltudom képzelni, mivel legalábbis a hazai buszállomány ha elkezdenék lecserélni, elég sokáig pörgetné a Rábát és a buszipart. Mindkét fenn említett esetben a kulcsszó a pénz! Ki és hogyan tudná vagy akarja e ezeket a projekteket finanszírozni. A magyar vállalkozói réteg szerintem kizárható, ott ekkora tőke nem áll rendelkezésre. Ha az állam akkor szintén nem tudom miből? Ha külföldi befektetők, akkor ez addig miért nem történt meg valamint nem logikus lépés a Rába megvásárlása, amikor ez olcsóbban is kivitelezhető lenne.
Szintén elképzelhető olyan háttér-információ amit nem tudunk, mint például külföldi piacszerzés valamilyen állami befolyás által.
Ezek mint opciók bekerülhetnek a kosárba. Arra gondolni sem merek, hogy pusztán nemzeti okokból (mindenféle gazdasági racionalitás nélkül) belefut az állam egy sok milliárdos üzletbe, miközben a hazai kkv-nak egy kanyi vasa sincs.
sidius nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-08, 09:42   #6 (permalink)
Szenior tag
 
ALTERMAN logója
 
Csatlakozott: 10-02-17
Összes hozzászólás: 471
Hírnév szint: 8
ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.ALTERMAN elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Idézet:
sidius eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Hát lehetne akár jó is, mivel egy állami járműipari holding lehetne nagy ütőkártya. Igazából a fő gondom az, hogy ez a piac elég telített, és a válság sem tesz jót neki, tehát itt és most nem tűnik jó befektetésnek az állam részéről. Amit még eltudok képzelni, hogy lesz valamiféle nagyobb állami megrendelés pár éves távlatban () és ugye a saját cég esetleg olcsóbban hozhatja ezt össze. Szóbeszéd még az is, hogy a Rábán keresztül a buszgyártást akarják megpörgetni. Ezt is eltudom képzelni, mivel legalábbis a hazai buszállomány ha elkezdenék lecserélni, elég sokáig pörgetné a Rábát és a buszipart. Mindkét fenn említett esetben a kulcsszó a pénz! Ki és hogyan tudná vagy akarja e ezeket a projekteket finanszírozni. A magyar vállalkozói réteg szerintem kizárható, ott ekkora tőke nem áll rendelkezésre. Ha az állam akkor szintén nem tudom miből? Ha külföldi befektetők, akkor ez addig miért nem történt meg valamint nem logikus lépés a Rába megvásárlása, amikor ez olcsóbban is kivitelezhető lenne.
Szintén elképzelhető olyan háttér-információ amit nem tudunk, mint például külföldi piacszerzés valamilyen állami befolyás által.
Ezek mint opciók bekerülhetnek a kosárba. Arra gondolni sem merek, hogy pusztán nemzeti okokból (mindenféle gazdasági racionalitás nélkül) belefut az állam egy sok milliárdos üzletbe, miközben a hazai kkv-nak egy kanyi vasa sincs.
Vagy esetleg a kínai-magyar járműgyártó társaság alakulása a jövőben?
__________________
Enyém a galaxis leggyorsabb hajója!
ALTERMAN nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-08, 09:58   #7 (permalink)
Szenior tag
 
sidius logója
 
Csatlakozott: 09-06-01
Hely: Pillanatnyilag Magyarország.
Összes hozzászólás: 1.530
Hírnév szint: 10
sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Idézet:
ALTERMAN eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Vagy esetleg a kínai-magyar járműgyártó társaság alakulása a jövőben?
Még az sem elképzelhetetlen. Nem hülyék a kínaiak ha üzletről van szó.

Annak idején amikor a japán kocsik megjelentek fillérekért az USA-ban (a jenki autókhoz képest) az amerikaiak úgy próbálták védeni a piacukat, hogy magas vámokat vetettek ki a japán kocsikra. No erre, meg a japánok bevitték az USA-ba a gyártást (így lett a Hondából például Acura) és nem volt mire kivetni az adót, mivel a japán kocsi nem bement, hanem már ott volt, a gyárakban pedig amerikai munkások dolgoztak.

Na most az EU ugyanezt csinálja Kínával. Addig húzogatja a védővámokat amíg a kínaiak berakják a gyártást (sőt már így is csinálják). Miért ne lehetne ezt megjátszani, a Rábán keresztül? Akár.
sidius nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-08, 13:42   #8 (permalink)
Szenior tag
 
sidius logója
 
Csatlakozott: 09-06-01
Hely: Pillanatnyilag Magyarország.
Összes hozzászólás: 1.530
Hírnév szint: 10
sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

No csak született egy gazdasági jellegű cikk a témában, néhány helyen hasonló következtetésekkel mint amin én is elmélkedtem:

http://www.portfolio.hu/vallalatok/m...n=portfoliobox
sidius nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-09, 07:57   #9 (permalink)
Szenior tag
 
Csatlakozott: 09-01-30
Összes hozzászólás: 285
Hírnév szint: 9
Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.Kisbefektető már tett lépéseket hírnevének öregbítése felé.
Alapbeállítás

A Rába jövőbeli árfolyamát egy ilyen bejelentés hogyan befolyásolja? Ilyenkor se fölé, se alá nem nagyon fog menni az árfolyam, mint a felvásárlási ajánlatban szereplő ár?

Milyen lehetőséget láttok abban, hogy most valaki vesz Rába részvényt?
Meg lehet majd ezeket tartani az állambácsi érkezése után, vagy kötelező eladni?
Kisbefektető nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-09, 08:55   #10 (permalink)
Szenior tag
 
sidius logója
 
Csatlakozott: 09-06-01
Hely: Pillanatnyilag Magyarország.
Összes hozzászólás: 1.530
Hírnév szint: 10
sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.sidius elindult a hírnévhez vezető úton.
Alapbeállítás

Hát a Rába amúgy sem valami likvid papír emlékeim szerint. ha meg a forgó papírok közül kiveszik a többséget (márpedig az állam kiveszi, ha valóban stratégiai tulaj akar lenni), akkor ez még inkább úgy lesz.
Kötelező eladásról addig nem beszélhetünk amíg a Rába Nyrt.
Viszont, hogy milyen lehetőségek vannak a papírban, nagyon nehéz megítélni, főleg úgy, hogy a vásárlást az állam nem indokolta eddig különösebben. Mármint az eddigi indokokban sok konkrétum nem volt ( no busz, esetleg tűzoltókocsi...stb).
sidius nem elérhető   Válaszol idézettel
Régi 2011-11-30, 08:33   #11 (permalink)
Tag
 
Csatlakozott: 10-05-08
Összes hozzászólás: 82
Hírnév szint: 7
Mag28 a hírnévhez vezető út elején jár.
Alapbeállítás

Mit tudni, mikor száll be pontosan az állam? Mekkora arányban lesz tulajdonos?
Mag28 nem elérhető   Válaszol idézettel
Válaszol

Címkék
gépipar, járműipar, Rába, RÁBA Nyrt



Jelenlévő aktív tagok böngészik ezt a témát: 1 (0 tag és 1 látogató)
 
Téma eszközök
Megjelenítési módok

Hozzászólás szabályai
nem indíthatsz új témát
nem válaszolhatsz
nem csatolhatsz
nem javíthatsz hozzászólást

BB code is bekapcsolva
Pofik bekapcsolva
Az [IMG] kód bekapcsolva
A HTML kód kikapcsolva
Trackbacks are bekapcsolva
Pingbacks are bekapcsolva
Refbacks are bekapcsolva



A pontos idő 03:50 , a GMT +1 időzóna szerint.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright © 2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.