Magyar Tréderek Közössége

Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cégalapítás II

Collapse
X
 
  • Szűrés
  • Idő
  • Mutat
Clear All
new posts

  • Cégalapítás II

    Ha már volt cégalapításos téma, akkor akadna egy érdekes felvetésem.

    A tőzsdén nem jó "okosabbnak" lenni az átlagnál, ugyanis az árfolyamok változát többnyire az "átlag" határozza meg, aki túl okos akar lenni, hiába látja jól a többi befektető tévedéseit többnyire veszít. Az átlag viszont fújja a lufit és meglepődik a következményeken.

    Egy átlagember viszont nem az átlagot akarja megtippelni, nincs benne az alázat, hanem okosabb akar lenni a többieknél. Ő látja a lufit, és amikor az árfolyam felfelé megy akkor nem vesz mert lufi, csak már a legrosszabb pillanatban.

    Ő az az átlagember aki szinte mindig rosszul döntene - egésszen addig, amíg meg nem tanul hallgatni egy az átlagembernek szánt módszerre, amivel elköveti az átlagbefektető hibáit, és fújni kezdi ő is a lufit.

    Ha valaki céget alapít akkor viszont éppen hogy az egyedi ötleteknek van értelme, lehet aból profitálni, hogy valaki okosabb a többi piaci szereplőnél, ha sikerül erre egy piacképes, jó terméket kitalálni.

    Azt kell észrevenni ahol sok cég csinál valamit rosszul és te jobban tudnád csinálni, akár kis pénzből is. Nem hatalmas összeggel indulni "mert mindenki arról beszél", hiszen követőként indulni egy piacon, egy sokak által említett ám életképtelen megoldásba pénzt fektetni butaság.

    Olykor a reklámok, vagy azok hiánya mutathat rá egy apróságra, erről korábban írtam angolul egy apró cikket: Roleplaying Games and Adwords Campaigns

    Furcsa módon a Hasbro egy termékvonalat alíg hirdet / nem hirdet. Ha kicsit messzebbre megyünk, nem is méri fel igazán a piacot, stb. Igazából felmerül a kérdés az ezen a piacon aktív vállalkozások miért nem költenek hirdetésekre?

    Mert nem ismerik a terméküket. (Angol nyelvű cikk: Strange favorites)

    Felmerül a kérdés: kinek és hogyan lehetne ilyen vagy hasonló terméket eladni, jobb a meglévő termékkel kereskedni, vagy új terméket érdemes fejleszteni...

    A Potential Players című cikk felméri a lehetséges célközönséget, márpedig megadja azt is milyen fórumokról lehet toborzni embereket egy phpESP vagy Limesurvey alapú kérdőív kitöltésére.

    Néhányszáz vagy néhányezer kitöltő után egy kérdőív már ad némi választ arra, hogy találunk-e olyan piacot egy hasonló terméknek amit a Hasbro, stb. nem talált meg. Ha igen, akkor fel lehet mérni pontosan mennyibe is kerülne piacra lépni, mi kéne ahhoz, hogy ez megtérüljön, stb.

    Ergo, ha vállalkozást építesz akkor hasznos lehet "okosabbnak lenni", és nem a tömeget követni, érdemes megnézni azt amire a piac többi résztvevője nem gondolt, és eldönteni indulhatsz-e.

    Ilyen szempontból a saját vállalkozás indítása és a tőzsdézés egymás ellentétének is tűnhet...

    A tanulság: Mindenkinek érdemes végiggondolni, mi is éri meg számára, mibe fektethet.

    Saját vállalkozásba? Tőzsdézzen? Ingatlan (ehhez nem árt reálisan értékelni az ingatlanokat nem szerelembe esni eggyel)... Stb.
Working...
X