Tőzsdei Oktatóközpont kezdőknek - Huntraders.com

Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Marketing manipuláció a pénzpiacon

Collapse
X
 
  • Szűrés
  • Idő
  • Mutat
Clear All
new posts

  • Marketing manipuláció a pénzpiacon

    Szűk Spreadek - Első Osztályú Likviditás - VIP Szolgáltatás
    A marketing definíció szerint a vezetési folyamat azon kreatív része, mely felméri a fogyasztói igényeket, majd irányt ad a kutatás-fejlesztésnek, gyártásnak és segíti az értékesítést.

    Mára kissé változott a helyzet: főként a meglévő termék iránt akarja felkelteni az igényt és maximalizálni az értékesítést és a profitot.

    3 alapvető módszere van:
    - meggyőzés: amikor korrekt, tényszerű informálás után vár RACIONÁLIS döntést a fogyasztótól
    - manipuláció: amikor kerüli a tényeket (főleg a hátrányokat), és ÉRZELMI befolyásolással éri el célt
    - kényszerítés: amikor KÖTELEZŐvé teszi a termékhasználatot.

    A pénzpiacokon ritkán kötelező valami (pl. bankszámla, kgfb), de sajnos az sem fordul elő túl sűrűn, hogy korrekt tényekkel, számokkal, felelősen győzködjenek a döntés előtt a pénzügyi tanácsadónak álcázott ügynökök, salesesek.
    Leggyakrabban manipulációval találkozunk a reklámokban.

    Érdekes téma ez. Érdekes lenne összeszedni azokat az elméleti-gyakorlati eszközöket, módszereket, trükköket, amivel naponta találkozunk, amikor pénzügyi terméket ajánlgatnak nekünk.

    Így talán sok „potenciális balek” ébredne öntudatára.

  • #2
    Szerintem a reklámozás sajátja, hogy az értezelmekre (is) próbál hatni, ha ezt manipulatívnak aposztrofáljuk, akkor elmondhatjuk, hogy amelyik reklám nem manipulatív, az nem is érte el a célját

    Mivel szokták beetetni a sok jómadarat?

    Könnyen lesz sok pénzed, kockázat nélkül.

    "Ez gyerekjáték, pénzügyi innovációnak köszönhetően bárki meggazdagodhat munka nélkül."

    "Képzelje el milyen jó lenne meggazdagodni..."

    "GARANTÁLJUK az éves 20%+ hozamot."

    Sokan azért hiszékenyek, mert pontosan azt hallják, amit szeretnének, így válnak áldozatokká.

    Érdekes azon elgondolkozni, hogy ami valóban nagyon jó üzlet, azt nem kell reklámozni se....

    Hozzászólás


    • #3
      A jo bornak nem kell ceger! Ez ma is igaz. Megalapozzuk a sikersztoridat- mi ez ha nem manipulacio ? Sokan ezt szeretnek hallani, hu most sok penzt fogunk ezzel keresni. Igen , milliokat, ezerböl 2-en, az oktatok. A marketing szerintem nem szol masrol, mint a nagy profit elerese erdekeben a tömegek felrevezetese pszichologiai csapdakkal.

      Hozzászólás


      • #4
        Szerintem ez egy hasznos topic!
        Gondoljunk csak bele!Miért reklámoznak pénzt nem sajnálva a cégek,emberek valamit?Erre a válasz egyszerű:hogy még több pénzt keressenek a termék vagy akármi eladásával!

        Lehet mellébeszélni,meg kanyargós utakon félre/rá vezetni embereket hogy más okból,de a valóság hogy a pénzért.
        Maketing:a lehetséges előnyök hangsúlyozása,és a hátrányok maximális elhallgatása.Röviden ez ennyi.
        Ami ebben a formában -engem meglepve bár,de nyilván mások örömére-még nincs betiltva!
        Enyém a galaxis leggyorsabb hajója!

        Hozzászólás


        • #5
          Esetleg külön lehetne szedni kategóriánként, hogy az egyes pénzügyi szolgáltatók hogyan csalják ki az emberek pénzét. Kezdem a sort, aztán ha valakinek van még másokkal is tapasztalata, akkor írja le (lehetőleg x*r dobálás nélkül )

          Befektetési alapok:
          Minél nagyobb a kezelt tőke, annál többet lehet keresni plusz rizikók vállalása nélkül. Itt főleg a long only alapokra gondolok. Csak össze kell kotyvasztani egy portfóliót, a többit pedig a piac elvégzi. Erkölcsi kockázat nincs, mert az árakat, úgyis a piac viszi. Persze a törhetetlen imidzs felépítése elengedhetetlen, hogy USD milliárdok után lehessen szedni az éves kezelési és egyéb jutalékokat.
          Ha már alapba kéne fektetnem, akkor csak olyan aktívan kezelt alapba fektetnék, ahol a tulajdonos jelentős saját tőkével benne van (a fund méretéhez képest).

          Unit-Linked életbiztosítás:
          Na arről páran biztos sokkal többet tudnának mesélni mint én, de annyit elmondhatok, hogy VICC az embernek kötelezettséget vállalnia x havi befizetésre, amin aztán vesznek neki pár bef. alapot (NULLA piaci időzítéssel - kb hasraütészerűen), amit egyébként maga is meg tudna tenni ETF-ekkel mindenféle szerződés nélkül, töredék költségből... jó áron. És az érv, amivel folyton élnek és itthon(!) képesek valami egészen egzotikusat elsütni: "A részvénypiacok hosszútávon mindig felfelé haladnak...."

          Brókerek:
          Szerintem nem mondok újat azzal h az ő jutalékuk a forgalomból és a bevont tőkéből adódik össze. Mindig az ő cégük a legjobb (még akkor is ha nem az); illetve mindig van a tarsolyukban egy-két "jól átgondolt" trade ötlet. Ebből látszik, hogy ha az előbbi két kérdésre szeretnénk választ kapni (kinél érdemes kereskedni ill. mit) akkor jobb ha magunk járunk utána.

          Introducing brókerek:
          Ők ugye azok, akik csak hozzák az új ügyfelet (koppasztásra). Nem minden IB tisztességtelen (mint ahogy a többi kategória sem) de meg kell említeni: azok akik olyanba csábítják be az embert, ami garantáltan veszteséges. Pl. bináris opciók... online casino (nyerő stratégiával) STB

          Oktatók:
          Drága tanfolyam, kétes tudásanyag, esetleg félrevezető információ. A kóklerek legfőbb ismérve, hogy személyi kultuszt építenek maguk köré. Szuggesszívek, az emberek bálványozzák őket. Forrásaik sokszor nem igazolhatók. (Olyan dolgokat állítanak, ami vagy igaz v csak a vad fantázia szüleménye - take nothing for granted.) Jobb szkeptikusnak lenni. "Persze tanulni még egy kóklertől is lehet ! csak az a lényeg, hogy ne ragadjunk le nála. Ha tényleg hallottunk 1-2 jó gondolatot, akkor lehet mégis megérte azt az 1-200.000 forintot." Vagy csak használni kéne a saját eszünket?
          Én még nem találtam olyan dolgot, aminek ne lehetett volna neten elég részletesen utánanézni.... ami meg már akkora szaktudást igényel.... nos, szerintem jobb szakemberre bízni.

          FX robot árusok:
          Kicsit speciálisabb kategória, de fontos itt erről is beszélni.
          Kérdés egyáltalán, hogy a robot tényleg úgy működik, ahogy állítják (többnyire nem). Kérdés az ügyfélnek mennyire tudják átadni a black-box használati útmutatóját, aminek működését nem is láthatja át elég mélyen. Ha olyan jó a robot, akkor miért xarakodunk a $100-os értékesítésével? Mert még annyit se ér!

          Signal providerek:
          Zulu és társai, ide lehetne még venni a kamu fundokat a kamu fund managereivel. Lényeg, hogy forgatva legyen az ügyfél pénze, de úgy mint a centrifuga! Menek közben elszáll az egész szép apárnként? Kit érdekel, ügyfél annyi, mint a tenger!


          Összességében elmondható: nincs könnyű pénz, csak saját éles látás, mert végső soron: "kutyák harca ez, egy konc felett"

          Aki tud még kategóriákat, bármilyen pénzügyi szolgáltatás terén, ami rejtett rizikókat rejt, írja meg

          Hozzászólás


          • #6
            "A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el."
            /Vance Oakley Packard/

            Hozzászólás


            • #7
              papa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A jo bornak nem kell ceger!
              Dehogynem. Erről szól az egész.

              De köszönöm. Örülök, hogy pozitívan álltok a témához.

              Egy ideje elkezdtem beleásni magam ebbe a dologba, mert érdekes. Tömény pszichológia. Reklámpszichológia.

              Marketinges szemmel nézve pl. én éveken keresztül „rosszul” csináltam mindent. Teljesen más gondolkodásmódot kíván. Kutyát nem érdekli ki vagyok, mit tanultam, milyen tapasztalatom van, milyen megoldásokat tudnék javasolni.
              Nem ismeretterjesztés, információ, tények kellenek az embereknek.

              Álmok, vágyak, szebb világ érzése, rózsaszín köd.
              Aki ezt „ügyesebben” kínálja, az lesz szakértő, az lesz ebből milliomos.

              Összegyűjtöttem eddig legalább 50 „okosságot”, amivel itt a fórumon is naponta lehet találkozni. Majd alkalom adtán írok ezekről. Itt, hogy senkit se provokáljak vele túlságosan.

              Hozzászólás


              • #8
                Zooli Trading Klub eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                "A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el."
                /Vance Oakley Packard/
                Azért a tisztességes reklámot ne keverjük össze a manipulatív megtévesztéssel.

                Ha valaki levág reggel 6-kor egy sertést,majd kiáll 10 órakor az utcára,és azt kiáltja,friss sertés húst vegyenek,azzal semmi probléma.
                De ha valaki kiáll az utcára,és a 2 hete levágott sertés húsát árulja oxigánes védőgázas csomagolásban,majd azt kiálltja friss sertéshúst vegyenek,na az már inkább csalás,megtévesztés,manipulácio az oxigén pirosító hatásával!És inkább kellene büntetni,mint elnevezni"marketing"-nek.
                Enyém a galaxis leggyorsabb hajója!

                Hozzászólás


                • #9
                  ALTERMAN eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Azért a tisztességes reklámot ne keverjük össze a manipulatív megtévesztéssel.

                  Ha valaki levág reggel 6-kor egy sertést,majd kiáll 10 órakor az utcára,és azt kiáltja,friss sertés húst vegyenek,azzal semmi probléma.
                  De ha valaki kiáll az utcára,és a 2 hete levágott sertés húsát árulja oxigánes védőgázas csomagolásban,majd azt kiálltja friss sertéshúst vegyenek,na az már inkább csalás,megtévesztés,manipulácio az oxigén pirosító hatásával!És inkább kellene büntetni,mint elnevezni"marketing"-nek.
                  És sajnos ugyanez van a forex,tőzsde oktatások legjavánál.Mondjuk 99%-a.
                  Csak ott még hús sincs,csak adnak valamit,amiről azt mondják,hogy hús lesz!
                  Van mindenféle mutatvány,az árus ügyesen forgatja a kést a közönségnek,dobálni is tudja a bárdot,még itt ott csont és bőr darabkák is vannak az asztalon,mutatván,itt bizony lehet hús is volt talán,vagy lesz.
                  Csak itt öltöny van a hentesen!
                  Aztán miután jó sok valamit eladtak jó drágán,akkor megveszik maguknak a friss húst belőle.És sütnek finom pecsenyét!Maguknak.A jobb dumások már külföldön sütik.
                  Enyém a galaxis leggyorsabb hajója!

                  Hozzászólás


                  • #10
                    lol
                    .

                    Hozzászólás


                    • #11
                      kmisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                      Kutyát nem érdekli ki vagyok, mit tanultam, milyen tapasztalatom van, milyen megoldásokat tudnék javasolni.
                      Nem értek egyet. Szerintem sokakat érdekelne, ha hitelt érdemlően tudnád bizonyítani is. Pl. egy myfxbook-os linkkel.

                      Hozzászólás


                      • #12
                        Brian eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nem értek egyet. Szerintem sokakat érdekelne, ha hitelt érdemlően tudnád bizonyítani is. Pl. egy myfxbook-os linkkel.
                        Bizonyítson az, aki üzletszerűen oktatásból, szolgáltatásokból él. De mutass nekem egy olyan oktatót, aki bármit is hitelt érdemlően bizonyított az elmúlt években.

                        Mégis özönlöttek az emberek a tanfolyamokra, fizették a százezreket az elmúlt 7 évben.

                        Miért? Arra a következő bejegyzés választ ad.

                        Hozzászólás


                        • #13
                          A reklám klasszikus felépítése:

                          1. A Probléma
                          Itt a cél az érdeklődés felkeltése. A potenciális fogyasztó vélhetően találkozott már a Problémával, így képes lesz azonosulni a Megoldással is.

                          2. A Legjobb Megoldás, Ígéret
                          Válaszol a Hogyan kérdésre. Általában olyan varázsszavak mellett, mint: egyedülálló, exkluzív, legjobb, leghatékonyabb, titok, Ön, ingyenes…

                          3. Pszichológiai árképzés
                          Nem cél olcsónak lenni, mert az mögött rossz minőséget sejthet a fogyasztó, ezért nem alakul ki márkahűség, nem lesz nagy a bevétel sem.

                          Cél inkább a presztizsár, ami kiváló minőséget sejtet (főleg ha az átlagos fogyasztó amúgy is képtelen a minőséget pontosan felmérni).

                          A nagy árat persze lehet akciókkal csökkenteni:
                          - bevezető árral, bónusszal, mennyiség után járó engedménnyel…
                          - időben korlátozva, a vevőt sürgetve: amíg a készlet tart, csak x napig…

                          4. Elérhetőség

                          Hozzászólás


                          • #14
                            Szuperjó ötlet az a topic!
                            Bár lehet, hogy pengeélen táncolás lesz de meglátjuk.
                            Fúú kismillió van...
                            pl.egy. A trendi spiritális, ezo, akármi elvek-mondatok felhasználása kiforgatása és utcasarokra állítása. Mert hát az tovább növeli a tőzsde és az ember misztikumát. Arra nagyon harapnak.

                            Nagyon jókat írok.

                            Hozzászólás


                            • #15
                              Fxpadavan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              pl.egy. A trendi spiritális, ezo, akármi elvek-mondatok felhasználása kiforgatása és utcasarokra állítása. Mert hát az tovább növeli a tőzsde és az ember misztikumát. Arra nagyon harapnak.
                              Neuro-lingvisztikus programozás. A nyelvtanban rengeteg lehetőség van a manipulálásra. Minden reklám manipulálás, legyen az jó termék vagy rossz termék reklámozása, azaz a manipulációt eszközként/módszerként értjük, nem minőségként (jó és rossz manipuláció). De kétségtelen: a köznyelvben szinte kizárólag negatív és pejoratív értelme van.

                              Hozzászólás

                              Working...
                              X